Hoe herkenbaar is het onderstaande voor jou:

 

  • De hele dag aan eten denken en niet mogen eten
  • Eten niet uit honger, maar omdat je eenzaam, moe, kwaad of ontevreden bent
  • Negatief zelfbeeld hebben

 

De laatste jaren zijn de geluiden sterk toegenomen dat het niet goed is om een dieet te volgen, het is belangrijker dat je je leefpatroon verandert. Zodat je tot een blijvend resultaat komt en uit het jo-jo effect blijft. Maar hoe doe je dit? Door mijn studie psychosociale therapie kwam ik erachter dat je meer nodig hebt dan een dieet om af te vallen. Achter het eetgedrag kan van alles zitten; onverwerkt verdriet, verkeerde gedachte- en gewoontepatronen, dingen die je soms niet eens beseft, enz. Veranderen van je leefpatroon kost ook nog eens heel veel tijd. Waar moet je beginnen, en hoe doe je dat in je eentje.

 

Met deze gedachten in mijn hoofd, en mijn eigen ervaringen met eetverslaving, heb ik een cursus opgezet waarin een kleine groep cursisten gedurende circa 9 maanden wekelijks met elkaar optrekt onder mijn begeleiding. De cursus bestaat uit een combinatie van individuele gesprekken en groepsgesprekken aan de hand van een maandthema. Soms hebben de groepsgesprekken een creatief tintje.
(zie folder voor informatie)